ALI KAHKESHAN

۳ عادت بازاریابان شبکه ای برای موفقیت

عادت بازاریابان شبکه ای برای موفقیت

اگر میخواهیم زندگی مان را تغییر دهیم، باید عادت های‌مان را تغییر دهیم.

بعد از آن، تغییرات خود به خود و بدون نیاز به اراده جدی اتفاق میافتند، چون عادت ها بدون نیاز به انرژی و دخالت مستقیم ما کارشان را انجام می‌دهند

عادت شماره ۱

رشد شخصی

زمانی که شما وارد بازاریابی شبکه ای میشوید اطراف شما پر میشود از نکات منفی مانند : اخبار منفی تلویزیون، نظر های منفی در اینترنت، گفتگو های منفی سر کار، جمع های دوستانه منفی …

این همه امواج منفی باور و اعتقاد ما به کار را کم و کم تر میکند.

راهکار آن ؟ رشد شخصی

تاثیرات منفی دیگران باور ما را به وجود فرصت های جدید در بازاریابی شبکه ای محدود می‌کند.

ما باید این بار اضافی تاثیرات منفی را متعادل کنیم. چگونه ؟

با قرار دادن خودمان در مسیر رشد شخصی

 

رهبران بزرگ بازاریابی شبکه ای خود در ابتدا در همین تنگنا قرار داشتند ولی آنها به مرور این نگرش را در خود پروش دادند که مثبت اندیش باشند.

آنها در طی طی زمان این باور را در خود پرورش داده اند چگونه ؟

  • به فایل های صوتی انگیزشی گوش داده‌اند
  • زندگی نامه افراد موفق را خوانده اند
  • تا حد ممکن با افراد مقبت بیشتری معاشرت کرده اند
  • در سمینار ها و کارگاه های آموزشی شرکت کرده اند

این رهبران این کار ها را به صورت مداوم انجام داده اند تا این که برای آن ها تبدیل به عادت شده است.

وقت این کار را ندارم

یک نکته جالب این است که هیچ کدام از ما وقت نداریم. همه ما سرمان به زندگی، خانواده، کار و امورات روزانه مان مشغول است.

اینجاست که عادت ها به نجات ما می‌آیند. وقتی که با ذهن خودآگاه در مورد یک تصمیم فکر میکنیم، بهانه ها شروع می‌شوند.

اما عادت ها چطور ؟  آن ها به صورت خودکار اتفاق می‌افتند.

پس به جای اینکه سعی کنیم با نیروی اراده با این بهانه ها بجنگیم، یک عادت جدید را وارد زندگی خود کنیم.

عادت ها خودشان ایجاد می‌شوند

به جای سعی در جور کردن وقت، می‌توانیم به زندگی عادی روزانه مان یک عادت جدید اضافه کنیم.

هر روز به جای گوش کردن به موزیک های غمگین و بی فایده می‌توانید به فایل های صوتی آموزشی گوش دهید.

در هنگام کار موقع خوردن ناهار بجای گذراندن وقت با دوستان منفی باف میتوان در گوشه ای به فایل های صوتی گوش دهید.

در هنگام صرف وقت در ترافیک و در زمان هایی که هیچ کاری از دست مان بر نمی‌آید میتوانیم به فایل های صوتی گوش دهیم.

 

هیچ کدام از عادت های بالا نیازی به اختصاص زمان خاصی ندارد.

می‌توانیم کاری کنیم که این عادت ها برای مان سرگرم کننده شوند و طبیعی جلوه کنند.

امروزه با وجوده ابزار ها متعدد، دسترسی به بیشتر کتاب ها و فایل های صوتی بسیار راحت است. مجبور نیستیم که یک کتاب سنگین را با خودمان حمل کنیم.

دیگر نمی‌توانیم بهانه اسباب زحمت را بیاوریم.

 

چگونه یک عادت جدید در خودمان ایجاد کنیم ؟

نخست : گذشته را فراموش کنیم و دیگران به عادات بد الانمان فکر نکنیم

دوم : کاملا روی یک عادت جدید تمرکز کنیم، زمانی که ذهن ۱۰۰ درصد روی عادت جدید تمرکز کند دیگر جایی برای عادت های قدیمی نمیماند.

تمرکز 

با افکار زودگذر نمی‌توان عادت به وجود آورد. عادت جدید نیازمند زمان و تعهد است.

ما باید توجه مان را روی عادت جدید بگذاریم تا اینکه تبدیل به یک امر خودکار شود.

 

عادت شماره ۲

هر روز با یک فرد جدید آشنا شویم

هر چقدر هم که ذهنیت شما برای کار خوب یا عالی باشد، اگر کسی را نداشته باشید که کار را به او معرفی کنید پیشرفت زیادی در این حرفه نخواهید کرد.

داشتن مشتری بیشتر بهتر است از مشتری کم تر !

اگر شما تعداد کمی افراد برای دعوت به کار داشته باشید، مدام به این فکر میکنید که مشتری ها تمام میشوند و شما دیگر شانسی ندارید، با این استرس کار پیش نمیرود.

ولی اگر شما یک لیست بزرگ از مشتریان احتمالی داشته باشید زمانی که ۱۰ نفر اول به شما جواب رد دادند، دیگر نگران این نیستید که ممکن است مشتریان تمام شوند و شما هیچ فردی را وارد کار نکرده باشید.

وقتی که مشتریان زیادی برای انتخاب داشته باشیم اعتماد به نفس ما خود به خود بالا میرود.

اما چگونه میتوانیم یک لیست بلند بالا از مشتریان تهیه کنیم ؟

کافی است با افراد جدیدی اشنا شویم !

مهارت های جدیدی یاد بگیریم به صورتی که دیدن یک نفر جدید در روز در محدوده منطقه امن‌مان قرار گیرد و به آن عادت کنیم.
اکنون می‌توانیم هر روز و هر لحظه از این کسب و کار لذت ببریم.

ما میخواهیم دیدن افراد جدید را به یک عادت تبدیل کنیم. پس باید سعی کنیم این کار را به یک فرایند لذت بخش تبدیل کنیم.

ما برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای به انگیزه بیشتر نیاز نداریم بلکه فقط باید ایم عادات صحیح را در خود ایجاد کنیم.

من عاشق صحبت کردن با آدم های جدیدم. آن ها جالب‌اند. گفتگوی کوتاه با آدم های جدید همیشه جالبه. شاید بتونم اونها رو خوشحال کنم.

شاید چیز جدیدی یاد بگیرم. نفر بعدی که می‌تونم بهش سلام کنم کیه؟

 

عادت شماره ۳

تبلیغ گردهمایی ها

گردهمایی ها باور به آینده را شکل می‌دهند. وقتی که باورمان سست باشد، مشتری احتمالی متوجه نبود اعتماد به نفس در ما می‌شود.

وقتی که باور محکمی داریم، مشتری احتمالی جذب اشتیاق و باور راسخ ما می‎‌شود.

وقتی که با چشم خودمان واقعیت را ببینیم و تجربه کنیم، راحت تر آن را باور می‌کنیم.

 

تبلیغ گردهمایی ها

چگونه یک گردهمایی به ما کمک میکند که به موفقیت‌مان در آینده ایمان بیاوریم ؟

نخست ممکن است کسی را با پیشینه شبیه خودمان مشاهده کنیم.

مثلا اگر من یک حسابدار هستم ممکن است با حرف های کسی که او هم یک حسابدار بوده راحت تر ارتباط برقرار کنم.

 

دوم ممکن است یک نفر با پیشینه متفاوت از خودمان ببینیم و بگوییم : این فرد زیاد هم خاص نیست اگر او توانسته به این جایگاه برسه من هم میتوانم.

 

گردهمایی ها مکان تجمع نتورکر های موفق در شرکت شما است و با حضور در این جمع ها شما یک شور و هیجان را در کار تجربه میکنید که باعث پیشرفت سریع تر شما می‌شود.

 

فشار همتایان

با حضور در گرهمایی همتایان خود را میبینید یه به دلیل رشد که در سازمان داشتند تشویق می‌شوند.

شما با دیدن این صحنه ها پیش خود میگویید پس من چی ؟ آیا دوست دارید در همایش بعدی در همین جایگاه فعلی خود باشید ؟ خیر

پس با دیدن این صحنه ها به این فکر می‌اوفتید که هرچه سریع تر به مقام های بالا تر در شرکت خود دست پیدا کنید.

اضافه کردن نظر

تماس با ما