ALI KAHKESHAN

روش های موفق برای بازاریابی در عصر حاضر

روش های موفق برای بازاریابی در عصر حاضر

دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب و کار، موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی است.

بر اساس نظر دان و برد، ۴۸ درصد شکست ها در کسب و کار به کاهش یا عدم اثربخشی عملیات بازاریابی و فروش بستگی دارد.

چهار روش برای دسترسی به بازار فروش محصولات و خدمات وجود دارد.

 

۱٫خلق نتیجه

نخستین روش خلق نتیجه و مفید کردن محصول و تامین نیازهای مشتریان برای رسیدن به یک نتیجه خاص است.

این رویگرد مستلزم این است که چیزی را به مشتریان ارایه کنید که به آن نیاز دارند و می‌توانند برای دستیابی به سایر اهدافشان از آن استفاده کنند.

به بازار امروز خود نگاه کنید. مشتریان فعلی و احتمالی تان چه خواسته ها و نیاز هایی دارند و حاضرند در ماه ها و سال های پیش رو برای چه مواردی پول پرداخت کنند ؟

به گفته‌ی پیتر دراکر :: روندها از هر چیز دیگری مهم ترند ::. روند تقاضای مشتری در بازار شما چگونه است ؟

اگر بتوانید با دقت به این سوال پاسخ دهید، اغلب می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و حتی پیش از ظهور یک بازار جدید بر آن تسلط یابید.

 

۲٫ قیمت گذاری مناسب

دومین روش بازاریابی موفق، تغییر قیمت ها است. با قیمت گذاری محصولات و خدمات در دامنه توان مشتریان، می‌توانید بازار های کاملا جدیدی ایجاد کنید که در حال حاضر وجود ندارند.

بسیاری از شرکت ها توانسته اند با تعیین قیمت هایی که در محدوده توان مالی تعداد بیشتری از مشتریان است، رهبر بازار شوند. ما دریافته ایم که هرچه سهم بازار بیشتری داشته باشید و هزینه تولیدتان کمتر باشد، می‌توانید قیمت های کمتری برای محصولات خود تعیین کنید.

سال ها است که ژاپنی ها هنرمندانه از این استراتژی استفاده می‌کنند. آن ها برای به دست آوردن سهم بازار، قیمت محصولات و خدمات خود را در پایین ترین حد ممکن تعیین می‌کنند.

سپس بعد از اینکه سهمی از بازار به دست آوردند، از صرفه مقیاس استفاده کرده و محصولاتشان را با قیمت های بسیار کمتری تولید می‌کنند.

سپس با تعیین قیمت های کمتر و افزایش مجدد سهم بازار، این صرفه جویی ها را به مشتریان منتقل می‌کنند و به تدریج به همه بازارهای هدف مسلط می‌شوند.

 

فروش

 

۳٫شرایط واقعی مشتری

سومین استراتژی بازاریابی سازگاری با شرایط واقعی اجتماعی و اقتصادی مشتری است.

هر محصول یک :: مزیت کلیدی :: دارد که دلیل اصلی مشتری برای خرید است و موجب یک :: ترس کلیدی :: نیز می‌شود که مشتری را از خرید آن باز‌می‌دارد.

برای مثال، مشتریان به شدت از خطر کردن می‌ترسند. می‌ترسند پول بپردازند، محصول بدی تحویل بگیرند، ضرر کنند و مجبور به تحمل چیزی شوند که برای اهدافشان نامناسب است.

ترسشان هرچه هست، دلیل اصلی عدم خرید محصولات و خدمات با هر قیمتی شما می‌آید.

وقتی بر مزیت کلیدی تاکید کنید و مشتری با خرید محصول یا خدمت شما ارزش افزوده منحصر به فردی دریافت کند و ترس بزرگش از بین برود، می‌توانید بازار عظیمی برای فروش محصولات خود بیایید.

 

۴٫تحویل ارزش واقعی

چهارمین روش بازاریابی این است که به مشتری ::ارزش واقعی:: تحویل دهید.

ارزش واقعی در نظر مشتریان را می‌توان از طریق تماس نزدیک با آن ها مشخص کرد.

شرکت آی.بی.ام نمونه‌ای عالی از اجرای این روش است. این شرکت در روز های اوج خود بر ۸۰ درصد بازار کامپیوتر جهان تسلط داشت.

آی.بی.ام فهمید که در حوضه تجهیزات پیشرفته و گرانی که صدها هزار یا میلیون ها دلار به فروش می‌رسند، کارایی کامپیوتر عامل جذب خریداران نیست، بلکه اطمینان از خدمت پس از فروش و تعمیر سریع، عامل اصلی جذب آن‌ها به شمار می‌آید.

آی.بی.ام نه تنها محصولات کامپیوتری در سطح جهانی تولید می‌کرد، بلکه این اطمینان را هم می‌داد که وقتی محصولی را از این شرکت می‌خرید، در صورت هرگونه نقص و خرابی، بهترین خدمات پشتیبانی دنیا به شمار ارایه می‌شود. ارزش واقعی همین بود.

 

در ادامه میتوانید فروش موفق کتاب برایان تریسی را مطالعه کنید …

اضافه کردن نظر

تماس با ما