ALI KAHKESHAN

روش های مدیریت موثر زمان

Effective Time Management

فروشندگانی که هر دقیقه از روز را صرف فعالیت های با ارزش می کنند، به تدریج به جایگاه بالایی در حوضه کاری خود می‌رسند، و به فروش و درآمد زیادی دست پیدا میکنند.

روش های مدیریت موثر زمان

بیش از ۱۰۰ سال تحقیق و میلیون ها دلار هزینه صرف یافتن دلایل موفقیت و شکست در فروش شده است. در نهایت، پاسخ ساده این است :

افرادی درآمد بالا دارند که بیشتر زمان خود را صرف انجام کار های با ارزش می‌کنند. افرادی درآمد کم دارند که بیشتر زمان خود را صرف انجام کار های بی ارزش می‌کنند.

فروشندگانی که هر دقیقه از روز را صرف فعالیت های با ارزش می کنند، به تدریج به جایگاه بالایی در حوضه کاری خود می‌رسند، و به فروش و درآمد زیادی دست پیدا میکنند.

فروشندگانی که زمانشان را برای کار های بی ارزش هدر میدهند، به ندرت کار ارزشمندی انجام میدهند، حتی اگر در بهترین شرکت ها باشند و بهترین محصولات را به بهترین بازار ها عرضه کنند.

تمرین اصل پارتو

اصل پارتو مهم ترین مفهوم مدیریت زمان در حوضه فروش حرفه ای است. براساس این اصل، ۸۰ درصد ارزش کاری که انجام میدهید، حاصل ۲۰ درصد فعالیت هایتان است.

مشتریان فعلی و احتمالی خود را بر اساس ارزش تقسیم کنید. باارزش ترین آن ها در فهرست الف قرار می گیرند و باعث ۸۰ درصد فروش هستند. مشتریان ب ارزش متوسط و مشتریان ج ارزش کمی دارند.

شرح شغل شما

شرح شغل فروشنده همان هدف کسب و کار است. شغل شما این است که مشتریان را ایجاد و حفظ کنید.

۸۰ درصد زمان خود را به جذب مشتریان و فقط ۲۰ درصد آن را به حفظ آن ها اختصاص دهید. همیشه بپرسید ( فروش بعدی من از کجا می‌آید؟ )

روش های مدیریت زمان

در کارتان بهترین شوید

یکی از قدرتمند ترین راه های افزایش مداوم درآمد، بهتر شدن در کار های کلیدی یعنی جذب مشتری، ارایه فروش و پیگیری و نهایی کردن آن است.

هرگونه سرمایه گذاری در بهبود فردی مثلا با خرید کتاب، سی دی های صوتی ، ویدیو ها یا شرکت در سمینار ها نتیجه ۱۰، ۲۰ و حتی ۵۰ برایر هرینه اولیه یادگیری ایده های جدید به همراه دارد.

فروشندگان بسیاری در نتیجه شرکت در یک سمینار فروش یا حتی شنیدن یک ایده فروش ایده آل برای کار، محصول، بازار و مشتریانشان در آن بازه زمانی، از فرش به عرش و از فلاکت به ثروت رسیده‌اند.

اصل دقایق

برای دو برابر کردن فروش (اصل دقایق) را در فعالیت های فروش خود لحاظ کنید. بر اساس این قانون کل فروش هر روز برابر است با تعداد دقایق صحبت با مشتریان فعلی و احتمالی.

بر اساس قانون میانگین ها وقتی تعداد دقایق گفتگوی رودررو با مشتریان را افزایش می‌دهد، فروش و درآمدتان نیز به همان اندازه افزایش پیدا میکند.

در تمام ساعات کاری کار کنید

از صبح زود که کار را آغاز می‌کنید تا انتهای روز، در تمام ساعات کاری کار کنید.

وقت را هدر ندهید. ایمیل نخوانید و با همکارانتان صحبت نکنید. اجازه ندهید مزاحم های الکترونیکی مثل تماس های تلفنی، پیامک و پست صوتی حواستان را پرت کند. در تمام ساعات کاری کار کنید. همین تصمیم ساده می‌تواند در زمان کوتاهی شما را به موفق ترین فروشنده در حوزه کاری خودتان تبدیل کند.

اضافه کردن نظر

تماس با ما