ALI KAHKESHAN

به موفقیت عادت کنید

کتاب 3 عادت به موفقیت عادت کنید

نخست یاد می‌گیریم که عادت ها چگونه عمل میکنند. دوم یاد می‌گیریم که چگونه عادت هایی در خودمان ایجاد کنیم که موفقیت در بازاریابی شبکه ای را برای ما تبدیل به یک امر خودکار و عادتی کنند. سوم یا می‌گیریم که با میان برها و ترفندها کوچک این عادت های تازه را در وجودمان نهادینه کنیم.

نیروی پنهان عادت ها

ما عادت پوشیدن لباس را قبل از خارج شدن از خانه را در خودمان پرورش دادیم.

چند بار این عادت را فراموش کرده ایم ؟ هیچ وقت

ما ناخودآگاه طبق عادت های‌مان عمل میکنیم. نیازی به نیروی اراده نیست. راز این کتاب هم همین است.

چالش ما این است !

چالش ما ایجاد عادت های جدید در درون خودمان است. عادت هایی که ما را به سمت موفقیت و اهدافمان راهنمایی کنند، به صورتی که موفقیت برای ما یک عادت شود.

۲ نکته

اول این که عادت ها می‌توانند زندگی ما را بهبود بخشند و موفقیت را برای ما امری طبیعی و تبدیل به یک کار خودکار کنند.

دوم این که این عادت ها خود به خود شکل نمیگیرند ، آن ها نیاز به تلاش دارند تا تبدیل به روزمره شوند.

از کم شروع میکنیم

اصلا نگران نباشید چون قرار است شما از یک سری عادت و اقدام های کوچک شروع کنید و نیازی نیست شخصیت خود را ناگهانی عوض کنید.

فقط کافی است کار های درست برای شما مثل عادت شود تا در روز ضمیر ناخودآگاه شما باعث شود شما به موفقیت برسید.

عادت بهتر از اراده است

زمانی که شما تصمیم به انجام دادن یک کار میکنید یا برای خود یک هدف تعیین میکنید که به آن برسید مهم ترین چیز برای رسیدن به آن اراده کردن است اما نیروی اراده ما خیلی ضعیف است و بعد از مدتی بسیار کم ما از نظر اراده خسته شده و به دنبال انجام دادن عادت های قبلی خود میشویم.

پس بهترین کار این است که آن اراده را تبدیل به عادت کنیم تا دیگیر برای انجام آن ها نیازی به تصمیم گیری و صرف نیروی خاصی نباشد.

همان گونه که شما عادت دارید تلویزیون تماشا کنید یا بخوابید، همان گونه می‌توانید عادت کنید تا کار هایی در راستای موفقیت انجام دهید

مانند : پیگیری بهترین مشتریان ، پاسخ فوری به تماس تلفنی، داشتن برنامه روزانه، وقت شناسی، رشد شخصی و …

خودآگاه و ناخودآگاه

۹۰ درصد کار های ما توسط ناخودآگاه ما انجام می‌شود و فقط ۱۰ درصد خودآگاه است.

از آن جایی که ذهن ناخودآگاه از عادت های ما نشعت میگیرد پس باید عادت های خود را تصحیح کنیم.

عادت ها غیر ارادی هستند

تاکنون دقت کرده‌اید، زمانی که شما خسته هستید و حوصله ندارید، بازهم یکسری از کار های تکراری را انجام می‌دهید، دقیقا منظورم عادت ها است مثل :

  • مسواک زدن
  • دوش گرفتن
  • خوردن
  • رانندگی از سمت خودمان
  • چک کردن شبکه های اچتماعی
  • واکنش مشابه به راننده بی ادب

ما در وضعیت کنترل خودکار قرار داریم

نکته ای که باید درمورد ذهن خودآگاه خود بدانید این است که این ذهن هر بار فقط می‌تواند یک کار و تصمیم را مدیریت کند ولی از آن جایی که شما برای زندگی کردن و زنده ماندن نیاز دارید تصمیمات زیادی بگیرید و کار های زیادی انجام دهید، خود به خود شما از ذهن ناخودآگاه استفاده میکنید.

عادت های‌مان را تغییر دهیم، زندگی مان تغییر میکند

اگر می‌خواهیم زندگی مان را تغییر دهیم باید عادت ها و برنامه های مان را تغییر دهیم و بعد از آن تغییرات خود به خود انجام میشوند بدون هیچ اراده و کار سختی.

عادت های جدید نیازمند تلاش و پشتکار است اما زمانی که شما عادت های خوب را فراگرفتید دیگر تمام است، زندگی ایده آل خودش ساخته می‌شود.

چقدر زمان نیاز است تا یک عادت در ما شکل بگیرد ؟

مدت زمان شکل گیری عادت بستگی به ۲ عامل زیر دارد :

  1. چقدر نتیجه برای تان مهم است
  2. شدت تجربه

مثل ساده این است که زمانی که شما برای اولین بار دست خود را روش شعله آتش میبرید و میسوزید دیگر حواستان جمع است که این موضوع اتفاق نیوفتد.