ALI KAHKESHAN

اصول همانندسازی در بازاریابی شبکه ای

اصول همانندسازی در بازاریابی شبکه ای

خیلی ها همانندسازی را اشتباه متوجه شده‌اند یا نمی‌دانند که این جور چیزی اصلا وجود دارد.

آنها به اشتباه تقصیر نتایج نسبتا خوب یا ضعیف خود را گردن بالاشاخه‌ای یا زیرشاخه های خود می‌اندازند. اما این رویکرد اصل مسله را نادیده میگیرد:

فرهنگ مجموعه یا سازمان را ما می‌سازیم و زیر شاخه ها از ما الگو می‌گیرند.

دایره‌ی اول

قسمت جذاب بازاریابی شبکه ای این است که مجموعه شما دقیقا شبیه شما هستند و رفتار می‌کنند.

اگر اکثرا شما تنبل هستید و زیرشاخه نمیگیرید و پرزنت برگذار نمیکنید و فقط منتظر زیرشاخه های خود هستید تا کاری انجام دهند، این رفتاری است که مجموعه شما هم انجام می‌دهند.

چون هرکاری ما انجام می‌دهیم به دایره اول برمیگردد، منظورم خود شما هستید. در حرفه‌ی بازاریابی شبکه‌ای هیچ کسی کارمند کس دیگری نیست و اخر ماه درآمد شما به اسم خودتان است و نمیتوانید بخواطر آن کسه دیگری از مجموعه خود را سرزنش کنید. همه چیز به شما بستگی دارد.

ما وضیفه داریم که قدم اول را برداریم راه را امتحان کنیم و روش های اثبات شده را پیدا کنیم، و این اطلاعات را در اختیار آنهایی بگذاریم که وارد بازاریابی شبکه ای می‌کنیم.

ما ترکیب یگانه‌ای از مشاور، مربی، معلم هستیم.

افراد برای شما کار نمیکنند بلکه برای خودشان کار میکنند اما مسلما آن ها از یک نفر اطاعت میکنند و مطابق با رفتار او رفتار میکنند و او کسی نیست جز خود شما. پس بهترین کار برای اداره یک سازمان این است که دایره اول را کنترل کنیم و در واقع تنها کاری که شما میتوانید انجام دهید همین کار است.

در این بحث شما یاد میگیرید که شما مجموعه را بزرگ نمیکنید بلکه شما انسان ها را بزرگ میکنید و این انسان ها هستند که مجموعه را بزرگ میکنند. و همه این ها به فرهنگ و رفتاری که شما بروز میدهید مربوط میشود.

 

قدرت ذهن : نگرش چگونه روی نتایج تاثیر می‌گذارد

من باور دارم که بعضی از اتفاقات خوب از اتفاقات بد سرچشمه می‌گیرند. من خیلی خوش بین هستم.

این نوعی ذهنیت است. و ذهنیتی است که بیشتر از هر چیز دیگری روی موفقیت ما تاثیر می‌گذارد. زیرا ذهنیت ما نگرش ما را شکل می‌دهد و نگرش ما تعیین می‌کند چه کارهایی انجام دهیم، یا انجام ندهیم.

اگر ذهنیت خود را به صورت منفی شکل دهید، مثلا بگویید مشتری از من نمیخرد، قطعا همین طور می‌شود و یا اگر همیشه فرد منفی بافی هستید به احتمال زیادی مجموعه شما هم همین گونه هست و مثل شما نتیجه میگیرد.

از جهت دیگر اگر بگویید این یک فرصت پول ساز فوق‌العاده است تعداد مجموعه شما بیشتر می‌شود و اگر از مجموعه خود انتظار بهتر شدن دارید حتما آن ها این را میفهمند و بهتر می‌شوند.

راه های زیادی است که ذهنیت خود را مثبت کنید و مثبت نگه دارید :

  1. فایل های صوتی
  2. فیلم ها و فایل های آموزشی
  3. کتاب هایی که می‌خوانید
  4. مراسم و رویداد هایی که شرکت میکنید
  5. آدم هایی که با آن ها معاشرت میکنید

هر روز صبح قبل از ترک منزل چند دقیقه برای تنظبم خود آگاهی خود وقت بگذارید این کار تاثیر فوق‌العاده ای بر روی نتایج شما میگذارد.

حتی اگر فرد در جهت تحقق مقصودش بارها شکست بخورد ( چنانکه باید شکست بخورد تا ضعفش برطرف شود ) آن شخصیت نیرومندی که در او شکل می‌گیرد معیار موفقیت واقعی اوست، و این شخصیت قوی نقطه‌ی آغازی می‎‌شود برای قدرت و پیروزی های بیشتر در آینده.

 

تعیین معیار برای صداقت

آیا از کلمات خوب استفاده میکنید ؟
آیا کتاب و سی دی را از بازار تهیه میکنید و آن ها را کپی نمیکنید ؟
آیا به قوانین کشور خود احترام میگذارید ؟
آیا تمرکزتان روی لیست دعوتی خودتان است و افراد مجموعه های دیگر را برای خود نمیخواهید ؟
آیا هزینه خدماتی که به شما می‌شود را میپردازید ؟
آیا هنگام صحبت از شرکت و محصول خود واقعیت را می‌گویید ؟ دروغ نمی گویید ؟

همه این سوالات بخشی از خط مشی شما در اداره کسب و کارتان است. وقتی شما کسب و کارتان را با صداقت اداره می‌کنید، قوانین توانگری را رعایت می‌کنید، آدم های خوب را جذب و حفظ میکنید، و مجموعه‌تان میداند که در هر موقعیتی چه واکنشی بدهد، شما زود تر به موفقیت می‌رسید و موفقیت تان در برابر چالش های موقتی دوام خواهد آورد.

 

 تاثیر مصرف محصولات بر درامد

در بازاریابی شبکه ای قانونی، ما بابت آموزش یا برگزاری جلسات هفتگی هزینه ای نمیگیریم، درآمد ما حاصل از حجم فروش محصول یا خدماتی است که در اختیار مشتری نهایی قرار می‌دهیم.

معنایش این است که رقم چک درآمد شما مستقیما به حجم فروش مجموعه تان وابسته است.

تاثیر شما روی درآمد خود به سه صورت زیر است :

  1. محصولات یا خدماتی که شما و خوانواده مصرف میکنید.
  2. محصولات یا خدماتی که به عنوان نمونه به دیگران میدهید.
  3. تعداد مشتری های گذری ای که دارید.

هرچه سابقه شما در این کسب و کار بیشتر شود متوسط فروش شما بیشتر می‌شود. اگر تازه وارد هستید شاید سه یا چهار مشتری بیشتر نداشته باشید.

اگر یک سال در بازاریابی شبکه ای هستید باید دست کم ۱۰ یا ۱۵ مشتری گذری داشته باشید.

و اگر شما و اعضای کلیدی مجموعه تان ۵ یا بیشتر از ۵ سال است که در این حرفه مشغول هستید به احتمال خیلی زیاد زیر مجموعه های شما باید تا ۴۰ مشتری گذری داشته باشند.

به این ترتیب درآمد شما ضربدر ۱۰ ، ۲۰ یا ۳۰ می‌شود.

بنابراین ازادانه از مغازه خود خرید کنیدو به همه ی مشتری های احتمالی خود یک یا چند نمونه از محصولات خود را بدهید.

حجم مصرف در دایره‌ی اول شما به دایره های زیرین همانند سازی میشود و مصرف کل مجموعه را تشکیل میدهد.